بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

  • پاورپوینت طراحی و مدیریت مراکز داده

    پاورپوینت طراحی و مدیریت مراکز داده دانلود پاورپوینت طراحی و مدیریت مراکز داده پاورپوینت طراحی و مدیریت پاورپوینت آموزش طراحی و مدیریت مراکز داده پاورپوینت تحقیق راحب طراحی و مدیریت مراکز داده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی و…

  • پاورپوينت آشنایی با روستای خوزنان

    پاورپوينت آشنایی با روستای خوزنان پاورپوينت روستای خوزنان روستای خوزنان پاورپوینت پاورپوینت درباره روستای خوزنان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با روستای خوزنان جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 71 اسلايد و با فرمت pptx به صورت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 18 کتاب بخوانیم اول ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 18 کتاب بخوانیم اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 18 کتاب بخوانیم اول ابتدایی به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی

    حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی رفتن به سایت اصلی حل تمرین های درس بهره برداری از سیستم های قدرت دکتر سیاهکلی…

  • پاورپوینت روش بارش فكری يا طوفان فكری و قوانین آن

    پاورپوینت روش بارش فكری يا طوفان فكری و قوانین آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش بارش فكری يا طوفان فكری و قوانین آن جهت رشته روانشناسی در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آبنما

    پاورپوینت آبنما آبنما مقاله آبنما تحقیق آبنما پژوهش آبنما پروژه آبنما رفتن به سایت اصلی •جذابیت آب از دیگر عناصر موجود در پارك بیشتر است. آب‌نما عنصری است كه اگر در پارك‌ها خوب و كامل طراحی شود. تركیب مناسبی ایجاد…

  • پاورپوینت اختلال DSM IV

    پاورپوینت اختلال DSM IV پاورپوینت ملاک های تشخیص اختلال DSM IV پاورپوینت اختلال هویت جنسی DSM IV دانلود پاورپوینت DSM IV دانلود پاورپوینت درمان اختلال DSM IV دانلود پاورپوینت درباره اختلال DSM IV دانلود پاورپوینت تشخیص اختلال DSM IV رفتن…

  • دانلود تحقیق نظریه ها و رویکردهای تاب آوری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نظریه ها و رویکردهای تاب آوری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نظریه ها و رویکردهای تاب آوری با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت کلیات تئوری مدیریت پیشرفته

    دانلود پاورپوینت کلیات تئوری مدیریت پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کلیات تئوری مدیریت پیشرفته جهت رشته مدیریت در 31 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سازمان در توسعه…

  • تشریح کامل انواع ساختار سازمانی doc

    تشریح کامل انواع ساختار سازمانی doc کارکردهای ساختار ابعاد ساختار سازمانی انواع ساختار سازمانی انواع ساختار سازمانی doc تحقیق درباره ساختار سازمانی بهترین نوع ساختار سازمانی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق تشریح کامل انواع ساختار سازمانی doc…

  • دانلود پاورپوینت آسیب های زلزله در شریان های حیاطی

    دانلود پاورپوینت آسیب های زلزله در شریان های حیاطی پاورپوینت پیشگیری از آسیب های زلزله پاورپوینت آسیب های ناشی از زلزله پاورپوینت آسیب های زلزله در شریان های حیاطی پاورپوینت مقاوم سازی شریان های حیاطی در زلزله رفتن به سايت…

  • خلاصه کتاب تحولات سیاسی اجتماعی معاصر ایران نوشته دکتر لک زائی

    خلاصه کتاب تحولات سیاسی اجتماعی معاصر ایران نوشته دکتر لک زائی خلاصه کتاب تحولات سیاسی اجتماعی معاصر ایران نوشته دکتر لک زائی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تحولات سیاسی اجتماعی معاصر ایران نوشته دکتر لک زائی مربوط به درس سمینار…

  • کاربرد نانوفناوری در حفظ محیط زیست در فعالیت های صنایع بالا دستی نفت و گاز

    کاربرد نانوفناوری در حفظ محیط زیست در فعالیت های صنایع بالا دستی نفت و گاز گرافن صنایع بالا دستی نفت و گاز افزایه های پلیمری نانومتری دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته نفت نانو در صنعت نفت کاربرد نانو در صنایع…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 19 (تركيبهاي تجاري)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 19 (تركيبهاي تجاري) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 19 (تركيبهاي تجاري) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 19 (تركيبهاي تجاري) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 19 پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره نوزده پاورپوینت تركيبهاي تجاري مفهوم ترکیب تجاری حسابداري…

  • پاورپوینت آشنایی با هتل کویری لوتوس

    پاورپوینت آشنایی با هتل کویری لوتوس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با هتل کویری لوتوس جهت رشته معماری در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی

    رابطه توانمندسازی و رضایت شغلی رویکردهای توانمند سازی مدل چهار مرحله ای توانمند سازی تری ویلسون مدل توانمند سازی بلانچارد و زیگامی مدل توانمند سازی کانگر مدل توانمند سازی کویین و اسپریتزر مولفه های توانمند سازی رضایت شغلی عوامل موثر…

  • بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی

    بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی کلمات کلیدی : دیدگاه صاحب نظران به چابکی سازمان اصول چابکی از دیدگاه گلدمن، نایجل و پریس سنجش چابکی از نظر ریک داو مدل اجرای چابکی از نظر شریفی…

  • پاورپوینت سیستم مدیریت ارزش کسب شده

    پاورپوینت سیستم مدیریت ارزش کسب شده پاورپوینت مدیریت ارزش کسب شده پاورپوینت مدیریت ارزش کسب شده در پروژه پاورپوینت محاسبات evm رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم مدیریت ارزش کسب شده جهت رشته مدیریت در قالب 69 اسلاید و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مشکلات رفتاری 43 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مشکلات رفتاری 43 صفحه فصل دوم پایان نامه نظریه های مشکلات رفتاری مبانی نظری نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه تحقیق نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه نظری نظریه…

  • توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین خطی مشی گذاری محیط زیست

    توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین خطی مشی گذاری محیط زیست توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین خطی مشی گذاری محیط زیست رفتن به سایت اصلی هدف از این تحقیق بررسی توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین…

  • پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فرآیندی پرسشنامه تعیین سطح بلوغ سازمانی پرسشنامه تعیین سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی…

  • پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین

    پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی حدیث ثقلین جهت رشته دین و مذهب در قالب 14 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       حديث ثَقَلين…

  • دانلود تحقیق تنظیم شناختی هیجان با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تنظیم شناختی هیجان با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تنظیم شناختی هیجان با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پاورپوینت مقررات ملی داروها

    پاورپوینت مقررات ملی داروها پاورپوینت مقررات ملی داروها دانلود پاورپوینت مقررات ملی داروها پاورپوینت داروها تحقیق راجب قوانین ملی داروها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقررات ملی دارو ها حهت رشته پزشکی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پاورپوینت مدیریت هزینه و هزینه یابی

    پاورپوینت مدیریت هزینه و هزینه یابی پاورپوینت مدیریت هزینه و هزینه یابی مدیریت هزینه و هزینه یابی تحقیق مدیریت هزینه و هزینه یابی هزینه یابی (بهایابی) هدف اصول زیر بنایی هزینه یابی مراحل فرآیند هزینه یابی مراحل فرآیند هزینه یابی…

  • مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی و نقی پور

    مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی و نقی پور مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی و نقی پور رفتن به سايت اصلي مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی…

  • بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران

    بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران کیفیت زندگی کاری doc پایان نامه عملکرد مدیران پایان نامه کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری مدیران بیمه ایران ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد…

  • پاورپوینت مقاله الگوریتم های ژنتیک

    پاورپوینت مقاله الگوریتم های ژنتیک پاورپوینت مزایای الگوریتم ژنتیک پاورپوینت الگوریتم ژنتیک pdf پاورپوینت فلوچارت الگوریتم ژنتیک پاورپوینت حل مسائل الگوریتم ژنتیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقاله الگوریتم های ژنتیک جهت رشته ژنتیک در قالب 62 اسلاید و با…

  • پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان

    پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان تحقیق ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و…

  • پاورپوینت روش ها و فنون تدریس

    پاورپوینت روش ها و فنون تدریس پاورپوینت روش ها و فنون تدریس تحقیق روش ها و فنون تدریس مقاله روش ها و فنون تدریس بررسی روش ها و فنون تدریس فلسفه آموزش عالی آسیب شناسی آموزش عالی فرایند آموزش رویکردهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت سازمانی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت سازمانی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت سازمانی مبانی نظری معنويت سازمانی پیشینه تحقیق معنويت سازمانی پیشینه داخلی معنويت سازمانی پیشینه خارجی معنويت سازمانی پیشینه پژوهش معنويت سازمانی پیشینه نظری…

  • دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

    دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار جهت رشته مدیریت در 332 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این درس یکی…

  • بسته آموزشی و معرفی دوره کارشناسی مهندسی نفت

    بسته آموزشی و معرفی دوره کارشناسی مهندسی نفت مهندسی نفت ذخایر نفت و گاز معرفی رشته مهندسی نفت سیلابس کلیه دروس دوره کارشناسی مهندسی نفت دروس دوره کارشناسی مهندسی نفت دروس مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی و…

  • پاورپوینت الگوی مطلوب حکمرانی و توسعه با ورزش

    پاورپوینت الگوی مطلوب حکمرانی و توسعه با ورزش کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت الگوی مطلوب حکمرانی و توسعه با ورزش پاورپوینت الگوی مطلوب حکمرانی و توسعه با ورزش بررسی الگوی مطلوب حکمرانی و توسعه با ورزش آسیب شناسی ورزش ایران…

  • بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

    بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکتها ارزیابی عملکرد مالی با رویکرد فازی ارزیابی عملکرد…